הובלת יזמוּת וחדשנות חינוכית

התמחות ייחודית חד שנתית בת 180 שעות*
* צרוף התמחות של 180 שעות בשנה נוספת מקנה תעודת הוראה המאפשרת ללמד במכללות

מטרות ההתמחות

הכשרת אנשי חינוך ממערכת הכשרת המורים ליצירת חדשנות ולהובלת שינויים משמעותיים במערכות החינוך שהם פועלים בהן. יצירת מומחיות בפיתוח תוצרים חינוכיים ובניהול חדשנות בקרב מנהיגי העתיד של מערכת הכשרת המורים. יצירת "שגרת חדשנות" במערכת הכשרת המורים.

ההתמחות ניתנת במסגרת בית הספר ללימודי התמחות מקצועית ע"ש פרופ' זילברשטיין, לאתר בית הספר

הלימודים מתקיימים במכון מופ"ת בהיקף של יום בשבוע (יום חמישי, בשעות 14:00-9:00) בשנה"ל תשע"ט

קהל יעד

קבוצה ייעודית המורכבת מנציגי המכללות השונות להכשרת מורים, בהמלצת נשיאי המכללות או ראשי בתי הספר לחינוך באוניברסיטאות. כמו כן, מספר מקומות בתכנית ישמרו לאנשי חינוך שאינם ממערכת הכשרת המורים, כגון מנהלי בתי ספר או מנהלים בארגונים חינוכיים או רשתות חינוך. על המשתתפים בתכנית להוביל - או להיות מיועדים להוביל - תהליך משמעותי במוסד החינוכי שהם עובדים בו, הכולל היבטים של יזמות, חדשנות, שינוי מערכתי וכיוצא באלה.

מבנה ההתמחות

התכנית תורכב משני אשכולות מרכזיים: אשכול חדשנות חינוכית ואשכול מתודולוגיות של חדשנות ויזמות. מטרת האשכולות היא לחדד את הכלים המחשבתיים והביצועיים הנדרשים כדי להוביל תהליכים במערכת הכשרת המורים בישראל.

נושאים נבחרים

חדשנות במערכות גדולות, מתודולוגיות לקידום חדשנות (Kanban, lean startup, design thinking ועוד), מתודולוגיות לחשיבה יצירתית, חדשנות חינוכית בישראל ובעולם, פרקטיקה של יישום חדשנות חינוכית, אתגרי חינוך לאומיים וחדשנות, ניהול האקתון

דרכי הלמידה

סדנאות וסדרה של ימים רצופים ומרוכזים, סיורים במוקדי חדשנות, Case studies, מפגשים עם מומחים ועם בעלי תפקידים

צוות התוכנית

שרון גרינברג

ראש ערוץ המו״פ

ממקימי האינטרנט הפדגוגי והחדשנות ב-210 בתי הספר ובמכללות של אורט ובפרויקטים שונים מגוונים בארץ ובעולם. ליווה את הקמת הפעילות של גוגל בחינוך בישראל, יזם בעבור האיחוד האירופי פרויקט למידה מרחוק לכ-900 בתי ספר ברחבי האיחוד,  ב-21 שפות. מרצה באוניברסיטת בר אילן במחלקה ללימודי מידע.

אסף עמית

מנהל אסטרטגיה ופרוייקטים מיוחדים

ראש התוכנית,

מנהל פרוייקט mooc במכון מופ״ת, 

מראשי הקהילות: open Edx  ו- avanti

23915848_10155107320137335_3940514305444367031_n

רותי סולומון

ראש צוות פדגוגיה

יועצת ביישום פתרונות למידה מקוונים בעלת תואר שני בטכנולוגיות למידה מסמינר הקיבוצים, מייעצת ומלווה אירגוניים חינוכיים בהטמעת טכנולוגיות למידה מקוונים. משתתפת בפרויקטים של האיחוד האירופי TEMPUS/ERASMUS שמטרתן הובלת עולם האקדמיה למאה ה-21 בנוסף עוסקת בהנחיית מורים בפדגוגיות פעילות ומעוררי מוטיבציה המתאימות לילדי המאה ה-21 לדוגמת SOLE PBL למידה התנסותית וכו

תנאי קבלה

  1. תואר שני ומעלה
  2. המלצה מנשיא המכללה / ראש בית הספר לחינוך
  3. הגשת הצעה למיזם (עד שני עמודים)
  4. ריאיון קבלה

רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים ונחזור אליכם

לפרטים נוספים ולייעוץ ראשוני התקשרו אלינו:
מינהל לומדים:
טל': 03-6901426/401, mlomdim@macam.ac.il

ארועים נבחרים מהתוכנית

שיר תודה לשרון וצוות המנטורים ממסיימי תכנית יזמות וחדשנות – 2018

שיר תודה לשרון וצוות המנטורים ממסיימי תכנית יזמות וחדשנות – 2018

לשרון וצוות המנטורים שלנו היה לנו בכיס גרעין של יוזמה, לשנות את העולם ולהפריח השממה… ובאופן מופתי נרשמנו לקורס, בצעד

סיור לימודי בארה"ב לראשי מערכת הכשרת המורים – 11/2017

סיור לימודי בארה"ב לראשי מערכת הכשרת המורים – 11/2017

סיור לימודי בארה"ב לראשי מערכת הכשרת המורים בחודש נובמבר 2017 התקיים (לראשונה מאז 1999), סיור לימודי בבוסטון ובניו-יורק בהשתתפות ראשי

סיכום מפגש עם נורמן אטקינס – 29/4/2018

סיכום מפגש עם נורמן אטקינס – 29/4/2018

סיכום מפגש עם נורמן אטקינס – 29/4/2018 ביום א', 29.4.2018 התקיים מפגש עם נורמן אטקינס, מייסד ונשיא Relay, ביה"ס להכשרת

מפגש למידה בעקבות הסיור הלימודי לבוסטון ולניו-יורק – 29/1/2018

מפגש למידה בעקבות הסיור הלימודי לבוסטון ולניו-יורק – 29/1/2018

מפגש למידה בעקבות הסיור הלימודי לבוסטון ולניו-יורק – 29/1/2018 בתאריך ה-29.1 התקיים מפגש למידה בעקבות הסיור הלימודי לבוסטון ולניו-יורק שערכנו

סיור מספר 2 של תכנית היזמות והחדשנות בכפר הנוער נירים

סיור מספר 2 של תכנית היזמות והחדשנות בכפר הנוער נירים

סיור מספר 2 של תכנית היזמות והחדשנות בכפר הנוער נירים 4 בינואר 2018 סיור מספר 2 של תכנית היזמות והחדשנות

סיור תכנית יזמות וחדשנות בח׳ורה 6/12/2017

סיור תכנית יזמות וחדשנות בח׳ורה 6/12/2017

חוּרַה (בערבית: حورة) היא מועצה מקומית במחוז הדרום בישראל אשר הוקמה בשנת 1989 צפונית לבאר שבע כחלק משבעת יישובי הקבע

חשיבה עיצובית – להתבונן באמפתיה

חשיבה עיצובית – להתבונן באמפתיה

תהליך העיצוב – במעוף הציפור שלב 1: גילוי, שלב 2: פירוש, שלב 3: המשגה, שלב 4: ניסוי, שלב 5: השתלשלות