דלג על פקודות של רצועת הכלים דלג לתוכן ראשי
מרכז תקשורת ופיתוח בין מכללתי במכון מופת

נוהל שימוש במערכת תשלומים מקוונת OPM (Online Payment Management)

 
גביית תשלום באופן מקוון היא שירות בסיסי במרבית האתרים המציעים שירותים. על מנת להציע אפשרות זו יש לנהל מערך אבטחה מסודר, לטפל במספרים של כרטיסי אשראי, לדאוג לסנכרון מול מערכת הנהלת חשבונות בארגון ולפתח את טופסי התשלום (תוך שמירה על תקינות הנתונים הנקלטים) ואת המנגנון שיחייב את כרטיס האשראי מול שב"א (שירותי בנק אוטומטיים).
OPM היא מערכת לביצוע מאובטח של תשלומים באמצעות אתר המכללה. מערכת זו נכללת בסל המוצרים של מרכז התקשורת במכון מופ"ת.

opm.png

 
איך זה עובד?
לקוח/סטודנט שרוצה לשלם למכללה דרך אתר המכללה מגיע לטופס תשלום ייעודי המוצג באתר, מזין את פרטי העסקה (פרטי כרטיס אשראי, פרטי הזדהות אישיים, סכום לחיוב, מספר תשלומים ועוד). הפרטים שהוכנסו לטופס נשלחים על ידי שרת ה-OPM לבדיקה במסוף הסליקה, מתבצעת בדיקה מול חברת האשראי והבנק, ומיד מתקבלים אישור או דחיית עסקה.
 
איך מפעילים את השירות במכללה?
על מנת להפעיל את השירות יש לבצע תהליך הכולל שלבים אחדים.
  1. על המכללה לרכוש מסוף סליקה (אחד או יותר בהתאם לצורך) מחברת CreditGuard ולהודיע להם על ההתנהלות מול מכון מופ"ת. החיוב לחברת CreditGuard מתבצע דרך מכון מופ"ת בעלות חד-פעמית של כ-400 ש"ח. יש לפנות אל CreditGuard בכתובת זו: http://www.creditguard.co.il/apage/31014.php
     
  2. לאחר רכישת מסוף יש ליצור קשר עם מני משומר, מנהל יחידת המחשוב במכון מופ"ת, לאישור מסוף ולפתיחת מסוף בשרת של מכון מופ"ת, וכן לפתיחת חשבון ב-OPM עבור מנהל חשבונות אחד לפחות. במערכת OPM ניתן לעקוב אחר תשלומי החשבונות, הנפקת קבלות, בדיקת הוראות קבע ועוד. 
    טל': 03-6901461 דוא"ל: menim@macam.ac.il
  3. לאחר שנוצר המסוף בשרת הסליקה של מכון מופ"ת, על מפתח תוכנה או נציג מיחידת המחשוב של המכללה לפתוח טופס סליקה לצורך ביצוע תשלומים מקוונים. להלן קישור לקובץ הדרכה לפיתוח: ApiDocumentation.doc
     
  4. לאחר יצירת טופס תשלום מקוון יש להציב קישור ל-URL של הטופס במקום המתאים באתר המכללה.
     
  5. בזמן ביצוע תשלום ייתכן שתתקבל הודעה עם קוד שגיאה, המציין את סוג הבעיה שבביצוע התשלום. לדוגמה, קוד 002 מדווח על כרטיס אשראי גנוב, ולכן העיסקה לא תאושר. מצורף להלן קובץ קודי שגיאה לנוחיותכם: error_codes_574.xls
     
  6. למידע נוסף ולהבהרות, ניתן ליצור קשר עם מחלקת השירות והתמיכה.
    טלפון: 03-6988600  בדוא"ל :  macam@macam.ac.il
דף קודם שירותים דף הבא