קול קורא להגשת הצעות להרצאות לימי למידה מקוונים בנושא:

השטחת העקומה והעמקת הפערים בצל הקורונה
אתגר אי-השוויון בהכשרה ובהתפתחות מקצועית של מורות/ים וגננות/ים

שלום רב,

מכון מופ"ת מוביל בימים אלו סדרת ימי למידה במגוון נושאים. המפגשים הללו כוללים הרצאות קצרות וסדנאות המועברים על ידי אנשי ונשות אקדמיה, שדה ורוח. קול קורא זה מזמין להגיש הצעות להרצאות עבור שני ימי הלמידה המקוונים אשר יעסקו בנושא "השטחת העקומה והעמקת הפערים בצל הקורונה – אתגר אי-השוויון בהכשרה ובהתפתחות מקצועית של מורים וגננות".

משבר הקורונה חשף את אי-השוויון המעמדי, האתני והלאומי בישראל, ובהיבטים רבים ייתכן כי אף הרחיב אותו. אחד ממאפייניה המרכזיים של מערכת החינוך הישראלית הוא אי-שוויון זה. הפערים בין הקבוצות השונות בישראל מקבלים ביטוי באופן הקצאות המשאבים של הממשלה, בהוצאות הפרטיות של חינוך, במבחני ההישגים הארציים והבין-לאומיים, בקיומם של מסלולי חינוך נפרדים לאוכלוסיות תלמידים שונות ועוד (נייר עמדה "משבר הקורונה והשפעתו על מערכת החינוך הישראלית", 2020).

לסוגיות אלו השפעה רחבה על אלו העוסקים והעוסקות בהוראה, הפוגשים יום-יום בפערים אלו. אחת המטרות המרכזיות של ימי למידה אלו אינה רק להציף את האתגרים המרכזיים בכל הקשור לאי-שוויון חברתי העומדים לפתחה של מערכת החינוך, כי אם גם לעורר חשיבה על הידע, על ההבנה ועל הכישורים הנדרשים ממורים ומגננות במציאות זו.

ועדת היגוי העוסקת בנושא זה תוביל שני ימי למידה מקוונים שיעסקו בנושאים הללו ויתקיימו בימים ראשון ושני, כ"ב-כ"ג בסיוון תש"ף, 15-14 ביוני 2020, בשעות 21:30-17:00.

אנו מזמינים אתכם להגיש הצעות להרצאות קצרות בפורמט Ted באורך של 20 דקות, או הרצאות באורך של 45 דקות.

קריטריונים לבחירת ההרצאות והסדנאות שישתתפו בימי הלמידה:

א.  רלוונטיות – מתייחסות להכשרה ולהתפתחות מקצועית של מורים, מורות וגננות בישראל

ב.  עדכניות – מחדשות, מקשרות לחומרים עדכניים או לכיווני חשיבה פורצי דרך

ג.   מעניינות – תורמות מידע בעל ערך מחקרי ויישומי, נגיש ומוגש בצורה מעניינת

את ההצעות יש להגיש באמצעות טופס מקוון זה עד יום רביעי, ד' בסיוון תש"ף, 27 במאי 2020. ועדת ההיגוי תדון בהצעות שיוגשו ותבחר מביניהן את אלו שיצרו את התמהיל הטוב ביותר ליום זה.

בברכה,

ועדת ההיגוי לימי הלמידה

ראש ועדת ההיגוי:

ליאת אוליאל, ראש יחידת תוכן ופדגוגיה בתוכנית "אקדמיה כיתה", מכון מופ"ת

חברי/ות ועדת ההיגוי (לפי סדר א'-ב'):

ד"ר אמאל אבו-סעד, ראש תכנית ההכשרה לגננות בחברה הבדואית, המכללה האקדמית לחינוך קיי
ד"ר סראב אבו-רביעה קווידר, מרצה בכירה, המחלקה לחינוך, אוניברסיטת בן גוריון בנגב
אביגיל ביטון, מורה בבית ספר יסודי "רותם" באשקלון, סטודנטית לתואר שני במדיניות חינוך וחינוך דמוקרטי ועיתונאית
ד"ר איריס בן-דוד, מרצה בכירה בבית הספר לחינוך באוניברסיטת בר-אילן
ד"ר איריס בקשי ברוש, ראש החוג לחינוך וראש המחלקה לחינוך יסודי, מכללת סמינר הקיבוצים
פרופ' יוסי דהאן, פרופ’ למשפטים, ראש חטיבת זכויות האדם במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן, יו”ר מרכז אדוה
נעמי וגה, מפקחת הכשרת עו"ה בסמינרים, מנהל עובדי הוראה, משרד החינוך
ד"ר גליה זלמנסון-לוי, מרצה בנושאים של חינוך לצדק חברתי במכללת סמינר הקיבוצים ובאוני' בן גוריון בנגב, ומלווה בתי ספר בתהליכי שינוי
שני תורג'מן, יועצת פדגוגית של מנהל אגף א', חינוך ילדים ונוער בסיכון, משרד החינוך
גילי טלמור-דוד, מנהלת תוכן, חותם
משה ישעיהו, רכז סטודנטים יוצאי אתיופיה, סמינר הקיבוצים, חבר צוות מטה תכנית "תספה" ומכון מרחבים
ד"ר גל לוי, סגל הוראה סוציולוגיה מדע-המדינה ותקשורת, האוניברסיטה הפתוחה
חיים מויאל, מנהל אגף א', חינוך ילדים ונוער בסיכון, משרד החינוך
ד"ר ניר מיכאלי, רקטור המכללה האקדמית לחינוך אורנים
ד"ר חגית מישקין, ראש תוכנית תספ"ה, מכון מופ"ת
מוהנא פארס, מנהל אגף בכיר תוכניות לאומיות, משרד החינוך
ד"ר הללי פינסון, מרצה בכירה, המחלקה לחינוך, אוניברסיטת בן גוריון בנגב
ד"ר יהודית שפי, מרצה ומובילה קורסים בפיתוח מקצועי ובהכשרת מורים במכללה האקדמית אחווה ומובילת פורום בנושא נוער בסיכון במכון מופ"ת
ליאורה שפיצר, רכזת אדמיניסטרטיבית תכנית "אקדמיה כיתה", מכון מופ"ת
פרופ' מיכל ראזר, דיקנית הפקולטה לחינוך, המכללה האקדמית לחינוך אורנים
פרופ' יולי תמיר, נשיאה יוצאת של מכללת שנקר ונשיאה נכנסת של המכללה האקדמית בית ברל

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן